ریشه نما
تولید و عرضه انواع ریشه فرش، پرده و پرچم
مقالات ریشه نما
پیگیری سفارش

ریشه نما:

اموزش دوخت ریشه به فرش

احتمالا شما هم شنیده‌اید می‌توان فرش های نو و کهنه ماشین و دستباف را ریشه زد. در این مقاله از سایت ریشه‌نما به بررسی ریشه زنی انواع فرش های دستباف و ماشینی می پردازیم.

چرا ریشه فرش را باید ترمیم کرد؟

فرقی نمی کند فرش مورد نظر شما ماشینی باشد یا دستباف؛ به طور کلی فرش ها به مرور زمان ، پا خوردن ، قرار گرفتن در معرض آفتاب و شستشو با مواد شیمیایی قوی در قالیشویی ها باعث می شود که ریشه های آن خصوصا آن دسته از ریشه هایی که از جنس پنبه هستند دچار پوسیدگی شوند. پوسیدگی فرش علاوه بر این که شکل و ظاهر فرش را زشت می کند اگر ادامه پیدا کند به بافت اصلی فرش نیز آسیب وارد خواهد نمود. یکی از قسمت هایی که فرسودگی فرش بسیار واضح و مشخص می باشد. ریشه فرش می باشد و یکی از راه های تشخصی اصالت فرش ریشه های فرش می باشد.
اگر ریشه فرش شما از بین رفته باشد، یا ریشه ریخته باشد، یا پاره شده  نگران نباشید شما می توانید به راحتی فرش را به حالت اولیه بر گردانید ، در این مقاله همراه با ویدیو آموزشی شما را با دوخت انواع ریشه های آماده فرش های ماشینی و دستبافت آشنا می کنیم  اینکه چه نوع ریشه مناسب فرش و قالی شما می باشدکاملا بسته به نوع فرش شما دارد. که در مقاله جداگانه ای به بررسی انواع ریشه فرش می پردازیم.
در صورتی که تمام ریشه‌ فرش آسیب دیده باشد، ابتدا بقایای ریشه باقیمانده را با قیچی بریده و سپس اقدام به انجام ریشه دوزی کنید و چنانچه قسمتی از ریشه ها از بین رفته باشند، همان قسمت‌ها را قیچی کرده و مرمت را انجام دهید. پیش از دوخت ریشه ، باید به جنس نخ، نوع سوزن و…. دقت کنید:

دلایل تعویض ریشه فرش

پوسیدگی ریشه فرش همان و از ریخت افتادن فرش هم همان! برای همین است که همه خانم های خانه دار نگران این ریشه ها هستند و به دنبال راهی برای تعمیر ریشه فرش در خانه می باشند. هر چند لزومی ندارد فرش شما فرسوده باشد تا ریشه های آن را عوض کنید! یکی از علت های رایج برای تغییر ریشه فرش، تغییر رنگ یا مدل ریشه می باشد. برخی افراد تمایل دارند رنگ ریشه های خود را تغییر دهند تا با دیگر وسایل منزل هماهنگی بیشتر داشته باشد. و یا مدل های ریشه های جدیدتر یا زیباتری انتخاب می کنند. شما می توانید در فروشگاه ریشه‌نما انواع ریشه فرش را مورد بررسی قرار داده و بهترین طرح ها را انتخاب و بصورت آنلاین خرید نمایید

مزایای تعمیر ریشه فرش

مرمت ریشه فرش بسیاری از هزینه‌های مربوط به تعمیر یا تعویض فرش در آینده را کاهش می‌دهد. از دیگر مزایای تعمیر ریشه فرش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • عدم پوسیدگی ریشه‌ و افزایش عمر فرش
  • حفظ شدن حالت طبیعی بافت فرش
  • عدم کاهش قیمت فرش به دلیل خرابی
  • جلوگیری از آسیب دیدن قسمت‌های دیگر فرش
  • آموزش دوخت ریشه آماده

وسایل مورد نیاز :

  • ریشه آماده
  • نخ مناسب
  • سوزن
که در پکیج ارسالی ریشه نما تمامی این موارد تهیه شده و شما با مشکلی در دوخت ریشه مواجهه نمی شوید.

ویدیو آموزشی:

در این ویدیو به آموزش تصویری دوخت انواع ریشه فرش می پردازیم:

مقالات مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد