ریشه نما
تولید و عرضه انواع ریشه فرش، پرده و پرچم
مقالات ریشه نما
پیگیری سفارش

ریشه نما:

کاور ریشه فرش

معمولا ریشه های فرش همیشه به آن ها جلوه و زیبایی خاصی می دهند. اما حیف و صد حیف که تمیز و سفید نگه داشتن ریشه های فرش، کار راحتی نیست! و به دقت و توجه بسیار زیادی نیازمند است.

حالا سوالی که پیش می آید این است: بهترین راهکار و روش برای محافظت از ریشه های فرش و در عین حال حفظ زیبایی آن ها چیست؟ روشی که به ریشه های فرش آسیبی نرساند، و در عین حال ضمن حفاظت از آن ها، به ریشه های فرش زیبایی منحصر بفردی ببخشد…

شاید اولین و سطحی ترین پاسخی که به نظر می رسد این باشد که تعداد دفعات شستشوی آن ها را بالا ببریم اما می دانیم که شاید این اقدام باعث شود که ریشه های فرش شما همیشه سفید و تمیز باشد اما علاوه بر اینکه سخت و طاق فرساست، به مرور زمان باعث از بین رفتن ریشه های فرش می شود. پس همیشه اولین راه، بهترین راه نیست!

محافظ ریشه فرش ( کاور ریشه فرش ) -که در بازار با نام های توری های محافظ ریشه فرش یا محافظ ریشه فرش پارچه ای نیز شناخته می شوند- در انواع مختلف و متعددی موجود است که می توان از بین آن ها به محافظ ریشه فرش پلاستیکی، توری، پارچه ای و چسبی اشاره کرد که هرکدام از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

سه فاکتور در انتخاب محافظ ریشه فرش (کاور ریشه فرش) مناسب از اهمیت بسزایی برخوردار است :

جلوگیری از زرد شدن ریشه های فرش

زیباتر کردن ریشه های فرش و جلوگیری از به هم ریختگی آن ها

جلوگیری از پوسیدگی و آسیب رسیدن به ریشه های فرش

علاوه بر مشکلات جنس بدنه ی محافظ ریشه، کیفیت چسب و تمیزی دوخت بسیار حائز اهمیت است.

اهمیت کاور ریشه فرش

ریشه فرش یکی از قسمت هایی است که بسیار در معرض دید بوده و به فرش جلوه خاصی می بخشد. هرچند ریشه های فرش به علت نازکی و ظریف بودن، بیشتری در معرض آسیب و پارگی هستند اما پا خوردن فرش ها می تواند موجب کثیفی و پوسیدگی آنها شود. علاوه براین موارد، ریختن مواد مختلف نیز می تواند موجب پوسیدگی ریشه ها شود.

معایب چسب پهن جهت کاور ریشه

شاید  شما هم در بعضی سایت ها خوانده باشید که برای مرتب کردن ریشه فرش ها از چسب پهن استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که در هنگام قالیشویی جای چسب ممکن است از بین نرود زیرا، قالی شویی و شستشوی ریشه ها متفاوت است و شستشوی ریشه ها با احتیاط انجام می شود تا به ریشه آسیبی وارد نشود. همچنین مواد شوینده ضعیفتری برای ریشه های فرش استفاده می شود.

اما بهتر است که به جای استفاده از چسب پهن که جلوه فرش را نیز از بین می برد ریشه ها را به شکل طبیعی خود نگهدارید تا ریشه ها آسیب نبینند و نیازی  به تعویض ریشه فرش نداشته باشید. برای جلوگیری از کثیف و نا منظم شدن و آسیب به ریشه  از محافظ ریشه یا کاور ریشه استفاده کنید.

انواع کاور ریشه:

کاور توری

کاور پلاستیکی

قبل از کاور کردن فرش ، در صورتیکه فرش شما نیاز به ترمیم و ریشه زنی دارد، ریشه را تعویض نموده و ریشه جدید بزنید.

جهت خرید ریشه فرش در طرح ها و رنگ های مختلف به فروشگاه ریشه نما مراجعه کنید

فروشگاه ریشه فرش

استفاده از کاور ریشه برخلاف روش هایی که در آنها از چسب استفاده می شود موجب آسیب به ریشه فرش نمی شود.

چه زمانی کاور ریشه را تعویض کنیم؟

توجه داشته باشید که پس از هربار قالیشویی کاور ریشه را تعویض کنید.

مقالات مرتبط

logo site
ارتباط با ریشه نما

برای پیام در واتساپ یا مشاهده صفحه اینستاگرام ما
با فیلتر شکن روشن روی دکمه ها کلیک کنید.