ریشه نما
تولید و عرضه انواع ریشه فرش، پرده و پرچم
مقالات ریشه نما
پیگیری سفارش

ریشه نما:

کاربرد ریشه فرش در قالیشویی ها

ریشه فرش قالیشویی و نکات مهمی که باید در این زمینه بدانید:

 یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث جهت نگارش این مقاله ریشه فرش قالیشویی یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث جهت نگارش این مقاله می باشد. ریشه ها زیبایی و جلوه بی نظیری به ظاهر فرش می بخشند. به خارجی ترین قسمت فرش که دارای نخ های سفید یا کرم رنگ است، ریشه یا چله فرش گفته می شود. با پیشرفت تکنولوژی در صنعت نساجی، تغییرات زیادی در تولید فرش های ماشینی رخ داده است. بعد از تولید نهایی فرش، ریشه های آماده به طور جداگانه توسط دستگاه به لبه های کناری فرش دوخته می شوند.

در حالی که این کار برای فرش های دستباف توسط نیروی انسانی انجام می شود. بعضی مواقع امکان دارد که ریشه های فرش در اثر عوامل مختلف پوسیده شده و آسیب ببینند. در این حالت شما مجبور خواهید شد که فرش خود را جهت ترمیم به قالیشویی های معتبر بسپارید. با نگاه گذرا به ریشه های فرش متوجه نخ های متعدد که توسط یک نوار به لبه های کناری فرش محکم شده است، خواهید شد. در قالیشویی ها، ریشه های فرسوده فرش را تعمیر یا با ریشه های جدید تعویض خواهند کرد.

ریشه فرش قالیشویی و امکان تعمیر آن:

امکان تعمیر ریشه فرش قالیشویی به روش های مختلف وجود دارد. البته قبل از هر چیز بهتر است که مرکز تخصصی در این زمینه را شناسایی کرده و فرش خود را جهت تعمیر به پرسنل مجموعه بسپارید. امروزه، قالیشویی های زیادی وجود داشته که خدمات رفوگری و تعویض ریشه را به صورت تخصصی برای مشتریان انجام می دهند. کیفیت کار هر کدام از این مجموعه ها متفاوت بوده و به همین خاطر باید دنبال مرکزی باشید که به صورت حرفه ای، خدمات تعمیر و تعویض ریشه های فرش را انجام می دهد. شما می توانید با جستجو در اینترنت و کسب اطلاعات لازم، بهترین مراکز قالیشویی در سطح شهر تان را پیدا کنید. در صورت پوسیدگی بیش از حد ریشه ها، امکان تعویض آنها با ریشه های جدید وجود دارد.

آشنایی با خدمات ترمیم و رفوگری ریشه فرش قالیشویی:

خدمات مربوط به ریشه فرش قالیشویی شامل ترمیم و رفوگری بوده که به منظور برطرف کردن پوسیدگی، آسیب دیدگی و پارگی فرش انجام می شود. روش های مختلفی جهت رفع آسیب دیدگی های ریشه فرش وجود داشته که شامل ریشه بافی، مرمت، شیرازه دوزی و رفوگری هستند. اکثر افراد به اشتباه تصور می کنند که فرایند رفوگری ریشه های فرش ماشینی با فرش دستباف یکی بوده و هیچگونه تفاوتی از لحاظ اجرا وجود ندارد. در حالی که اینطور نیست.

ریشه فررش

آشنایی با خدمات ترمیم و رفوگری ریشه فرش قالیشویی

 ترمیم ریشه فرش دستباف باید توسط استادکار با تجربه و به وسیله دست انجام شود. اما جهت انجام خدمات ترمیم ریشه فرش ماشینی باید به قالیشویی های معتبر در شهر تان مراجعه و از مشاوره های کارشناسان، استفاده نمایید. با دستگاه تولید ریشه فرش برای قالیشویی ها می توان عملیات مربوط به تعمیر ریشه های فرش ماشینی را به راحتی انجام داد. بافت ریشه های فرش به روش های مختلف نظیر: گیس بافت، ریشه بافت، بافت اریب و… صورت می پذیرد. اینکه از چه نوع بافتی در ترمیم ریشه فرش استفاده شود جزو نکات مهمی بوده که باید مد نظر قرار گیرد.

جهت ترمیم ریشه فرش قالیشویی از موادی نظیر: سفید کننده، چسب و… استفاده نمی شود. زیرا امکان پوسیده شدن ریشه های فرش در این روش ها وجود دارد. از جمله مهمترین روش های کاربردی جهت رفوگری ریشه فرش در قالیشویی ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

·       ریشه دوزی بطلمه:

ریشه دوزی بطلمه از جمله بهترین روش ها جهت ترمیم ریشه های فرش به شمار می رود. این روش فقط برای فرش های با ساختار رج شمار بالا و بافت ریز، کاربردی است. در روش بطلمه، فرش را به پشت پهن می کنند. سپس فرد استادکار می تواند جهت نصب ریشه ها بر روی کناره های فرش اقدام نماید. اکثر استادکاران تمایل دارند از روش بطلمه جهت ریشه دوزی استفاده کنند. زیرا آسیب وارده به ریشه های فرش با استفاده از این روش کمتر خواهد بود.

ریشه فرش

هر آنچه که باید در مورد ریشه فرش قالیشویی بدانید

·       ریشه دوزی مغزی:

این روش در مقایسه با روش قبلی آسان تر بوده و ترمیم ریشه فرش با استفاده از تجهیزات ساده ای نظیر: قیچی مخصوص، سوزن چارچوب و…، انجام خواهد شد. در این روش، فرد استادکار از ریشه های جدید جهت نصب بر روی کناره های فرش استفاده می کند. البته این روش زمانی انجام می شود که ریشه های فرش آسیب جدی دیده باشند.

ارائه خدمات شستشوی ریشه فرش قالیشویی:

خدمات مربوط به ریشه فرش قالیشویی تنها به انجام فعالیت هایی نظیر: ترمیم و رفوگری خلاصه نمی شود. بلکه شستن ریشه فرش در قالیشویی را می توان یکی از بهترین روش ها جهت ترمیم ظاهر از دست رفته فرش دانست. ریشه های فرش به دلایل مختلفی زرد یا سیاه می شوند. محافظت از ریشه ها باعث حفظ سلامت فرش و جلوه بخشیدن به ظاهر آن می شود. از جمله مهمترین عوامل تاثیرگذار در زرد شدن ریشه های فرش می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • شستن ریشه فرش با استفاده از شوینده های شیمیایی
  • به کار بردن روش های غلط جهت خشک کردن فرش
  • عدم توجه به جنس و الیاف ریشه فرش به هنگام شستشو
  • عدم توجه به درجه گرمی یا سردی آب به هنگام شستشو

شما با سپردن فرش خود به قالیشویی های معتبر دیگر نگران، آسیب دیدگی محصول خود نخواهید بود. کارشناسان مجموعه با بررسی جنس فرش، روش های مناسب جهت شستشوی ریشه فرش را انتخاب خواهند کرد. تمیز کردن، شستشو و عملیات ترمیم ریشه های فرش در این مراکز با دستگاه های پیشرفته انجام می شود. از همین رو، بعد از انجام شستشو یا رفوگری ریشه های فرش دیگر شاهد ایرادات فرش خود نخواهید بود.

ریشه فرش

ریشه فرش قالیشویی و امکان تعمیر آن

نتیجه گیری:

تعمیر و رفوگری ریشه فرش قالیشویی به روش های مختلفی امکان پذیر است. شما می توانید فرش خود را جهت تعمیر و ترمیم به مراکز معتبر در این زمینه بسپارید. کلیه خدمات مربوط به ترمیم و شستشوی ریشه فرش با استفاده از دستگاه های پیشرفته در این مراکز انجام می شود. مدیریت مجموعه با خرید عمده ریشه فرش برای قالیشویی امکان خدمات بهتر و باکیفیت را برای مشتریان خود فراهم می کنند. در این مقاله سعی نموده ایم تمام اطلاعات لازم در مورد کاربرد ریشه فرش در قالیشویی ها را در اختیارتان قرار دهیم. امیدواریم که مطالب این محتوا برای شما مثمر ثمر واقع شود.

برای آشنایی بیشتر با ریشه فرش،انواع آن و…صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.

مقالات مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد
logo site
ارتباط با ریشه نما

برای پیام در واتساپ یا مشاهده صفحه اینستاگرام ما
با فیلتر شکن روشن روی دکمه ها کلیک کنید.