Notice: include(): Read of 26105 bytes failed with errno=12 Cannot allocate memory in /home/sanaweb3/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/plugin.php on line 171
کاربرد دستگاه ریشه بافی در کارخانه فرش | ریشه نما
ریشه نما
تولید و عرضه انواع ریشه فرش، پرده و پرچم
مقالات ریشه نما
پیگیری سفارش

ریشه نما:

کاربرد دستگاه ریشه بافی در کارخانه فرش

دستگاه بافت ریشه فرش چیست؟

دستگاه بافت ریشه فرش دستگاهی مهم در صنعت فرش بافی است که وجود و کاربرد آن سبب توسعه صنعت فرش بافی شده است و نمی توان اهمیت آن را در این حوزه نادیده گرفت. البته قبل از پرداختن به ویژگی‌ها و کاربردهای دستگاه ریشه بافی بهتر است که با بافت ریشه فرش آشنا شویم.

پرداختن به بافت ریشه فرش آخرین مرحله در تولید و بافت فرش می باشد. البته قابل ذکر است که بافت ریشه فرش در فرش های دستبافت با دست انجام می شود و دستگاه خاصی در این نوع فرش ها استفاده نمی شود. استفاده از دستگاه های مخصوص بافت ریشه فرش در فرش های ماشینی امری بدیهی است. کارکرد و عملکرد دستگاه ریشه بافی در تولید بافت ریشه‌ی فرش های ماشینی را می توان همچون عملکرد چرخ خیاطی دانست. در واقع بافت ریشه های فرش توسط دستگاه های مخصوص ریشه بافی انجام و سپس به ابتدا و انتهای عرضی فرش ها متصل می شوند.

با استفاده از دستگاه ریشه بافی می توان ریشه بافی را در زمانی کم و با سرعتی قابل توجه و البته با کیفیتی عالی انجام داد. دستگاه های بافت ریشه از قابلیت گره زدن چند تایی در انواع ۲، ۳ و ۴تایی را دارا هستند. همچنین می توان از این دستگاه ها جهت بافت انواع ریشه های گبه، جاجیم، گلیم، موکت و حتی بافت ریشه فرش های گوشتی استفاده نمود.

در واقع ریشه بافی در گذشته و قبل از تولید انواع دستگاه بافت فرش به صورت دستی صورت می گرفت. اما امروزه با پیشرفت ابزارآلات و پیدایش انواع دستگاه ریشه بافی، تولید بافت ریشه فرش بیشتر جنبه ی ماشینی به خود گرفته است. امروزه امکان دوخت و اتصال بافت ریشه فرش از طریق بهترین دستگاه ها به راحتی فراهم شده است

دستگاه بافت ریشه فرش

دستگاه بافت ریشه فرش

ویژگی های دستگاه ریشه بافی

دستگاه ریشه بافی با استفاده از جدیدترین تکنولوژی به صورت اتوماتیک ریشه بافی را به بهترین نحو انجام می دهد. این نوع دستگاه به دلیل مزایا و ویژگی های خاص در کارخانه‌های تولید فرش ماشینی و قالیشویی ها بسیار کاربرد دارد. در ذیل به برخی از این مزیت ها و نقاط قوت دستگاه بافت ریشه فرش پرداخته ایم.

_ افزایش سرعت تولید بافت ریشه فرش: فرش یکی از کالاهای مورد استفاده از گذشته تا به امروز بوده است. تقاضای بالای مشتریان افزایش تولید آن را می طلبد. این در حالی است که بافت فرش به روش دستی جوابگوی نیاز و تقاضای بالای مشتریان نخواهد بود. به همین خاطر استفاده از دستگاه ریشه بافی به یک امر ضروری در صنعت فرش تبدیل شده است که در افزایش تولید فرش و ریشه بافی بسیار موثر عمل می کند.

_ دقت و ظرافت بالای دستگاه ریشه بافی: دستگاه ریشه بافی با ظرافت و دقت بسیاری به بافت ریشه فرش می پردازد و بافت ریشه از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود.

_تنوع زیاد بافت: دستگاه ریشه بافی قابلیت بافت انواع ریشه فرش را طرح‌های گوناگون را داراست. به همین خاطر زیبایی طرح بافت ریشه فرش از طریق این نوع دستگاه بسیار خواهد بود.

_قیمت مناسب: هزینه تمام شده برای ریشه بافی فرش‌های ماشینی کم‌تر از فرش‌های دستبافت خواهد بود.

_ قابل استفاده برای انواع نخ ها: دستگاه ریشه بافی امکان استفاده از انواع نخ‌هایی همچون: پلی استر، ویسکوز و … را در تولید انواع ریشه فرش فراهم نموده است. از این دستگاه می‌توان برای تولید ریشه‌های گلیم، جاجیم، موکت و دیگر فرش های ماشینی استفاده نمود. همچنین با دستگاه بافت ریشه فرش می‌توان گره‌های دو پودی معمولی، چهار پودی معمولی، چهار پودی ضربدری و … تولید نمود و فقط محدود به یک نوع بافت ریشه نیست.

دستگاه بافت ریشه فرش

دستگاه ریشه بافی

ریشه بافی چیست؟

ریشه فرش در  قسمت ابتدا و انتهای فرش قرار گرفته است. مجموعه ای از رشته نخ های سفید یا کرم رنگ ریشه فرش را شکل میدهند که از اهمیت بسیاری در زیبایی فرش برخوردار می‌باشد. ریشه های فرش ممکن است به سبب عواملی دچار آسیب شوند و رشته‌ نخ های آن از هم جدا یا از فرش جدا شوند به همین خاطر ترمیم آن بسیار ضروری و لازم خواهد بود.اصلی ترین اقدام جهت ترمیم ریشه فرش ریشه بافی است که به شما پیشنهاد می شود. ریشه بافی اقدامی است که ریشه های آسیب دیده جدا و ریشه های سالم جایگزین آن ها خواهند شد. به همین خاطر باید ریشه بافی بسیار محتاطانه و توسط دستگاه ریشه بافی باکیفیت و توسط شخصی متخصص صورت گیرد.

دستگاه ریشه بافی

دستگاه ریشه بافی

 

خرید دستگاه بافت ریشه فرش از شرکت ریشه نما

مشتریان در هنگام خرید فرش علاوه بر جنس و بافت فرش، زیبایی ظاهر و استفاده از طرح و رنگ های چشم نواز در تولید و بافت آن به کیفیت بافت ریشه فرش و نوع آن نیز دقت می کنند. آن ها انتظار دارند که بافت ریشه فرش از مواد و متریال مرغوبی تولید شده و از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار باشد. به همین خاطر استفاده از بهترین دستگاه های ریشه بافی در تولید فرش های ماشینی بسیار ضروری خواهد بود.

اگر در صنعت تولید فرش به دنبال دستگاه های باکیفیت و کارآمدی جهت ریشه بافی هستید، پیشنهاد ما به شما خرید از شرکت ریشه نما است. شرکت ریشه نما شرکتی موفق و برتر در زمینه‌ی تولید انواع ریشه و همچنین تولید انواع دستگاه بافت ریشه فرش می باشد. تولید این نوع دستگاه ها توسط شرکت ریشه نما کشور را به خودکفایی نزدیک ساخته و نیاز داخلی را به محصولات و دستگاه های وارداتی کم‌تر نموده است.

استفاده از دستگاه ریشه بافی در کارخانه تولید فرش و قالیشویی ها

استفاده از دستگاه بافت ریشه فرش در کارخانه های تولید فرش ماشینی به وفور دیده می شود؛ چرا که کیفیت بافت ریشه فرش های تولیدی خود را مدنظر قرار داده اند. همچنین دستگاه بافت ریشه فرش مخصوص قالیشویی ها نیز موجود است. چرا که برخی از قالیشویی ها علاوه بر کار شستشوی فرش ها به ترمیم بافت ریشه های فرسوده نیز می پردازند. به همین خاطر استفاده از دستگاه ریشه بافی سبب افزایش سرعت ریشه بافی و ترمیم فرش ها خواهد شد.

اگر به فکر خرید دستگاه ریشه بافی باکیفیت و دارای عملکرد مفید و موثر هستید، توصیه ما به شما خرید از شرکت ریشه نما است. شرکت ریشه نما با برخورداری از تیمی متخصص و کاربلد تمام تلاش خود را در روند تولید دستگاه ریشه بافی به کار گرفته و در راستای کیفیت محصولات و رضایت مشتریان گام برداشته است.

شما می توانید برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر صفحه ما را اینستاگرام دنبال کنید.

مقالات مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد
logo site
ارتباط با ریشه نما

برای پیام در واتساپ یا مشاهده صفحه اینستاگرام ما
با فیلتر شکن روشن روی دکمه ها کلیک کنید.