ریشه نما
تولید و عرضه انواع ریشه فرش، پرده و پرچم
مقالات ریشه نما
پیگیری سفارش

ریشه نما:

ریشه نما تولیدکننده بهترین دستگاه ریشه بافی در ایران

بررسی تولید دستگاه ریشه بافی در صنعت بافت ریشه

صنعت بافت فرش، یکی از پیشرفته ترین صنایع در دهه های اخیر به شمار می رود و این صنعت همچنان در حال پیشرفت میباشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی هر آنچه لازم است در مورد ریشه فرش و تولید دستگاه ریشه بافی بدانید، بپردازیم.

یکی از مهم ترین قسمت های فرش، ریشه آن می باشد. این در حالی است که کمتر کسی از میزان اهمیت ریشه های فرش مطلع می باشد و هنگام خرید به این موضوع توجه دارد. اما باید توجه داشته باشید که ریشه فرش، نسبت به سایر قسمت های فرش بیشتر در معرض آسیب و پوسیدگی قرار دارد و در طول عمر فرش تاثیر گدار بوده است. بنابراین دقت در انتخاب ریشه فرش، یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید.

با پیشرفت صنعت فرش و افزایش تقاضا، تولید فرش های ماشینی افزایش یافته و کم کم فرش های ماشینی جایگزین فرش های دستبافت می‌شوند.  بافت ریشه فرش های ماشینی توسط دستگاه بافت ریشه فرش، انجام می‌شود. این دستگاه ها قابلیت تسریع در بافت ریشه های فرش را دارند و عملکرد آنها به این صورت است که امکان زدن انواع گره ها در کوتاه ترین زمان را با دستگاه فراهم می‌کنند. دستگاه بافت ریشه فرش، توانایی زدن گره های دو تایی، چهار تایی و… را در کوتاه ترین زمان ممکن برای تولید کنندگان فراهم می‌کند و فرایند تولید را سرعت می‌بخشد.

دستگاه ریشه بافی
تولید دستگاه ریشه بافی

کارکرد دستگاه بافت ریشه فرش

پس از پایان بافت فرش، نوبت به بافت ریشه های فرش می رسد. در واقع این بخش آخر در تولید فرش است و از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. البته این بخش در تولید فرش های دستبافت با دست انجام می‌شود اما در فرش های ماشینی، دستگاه ها این وظیفه را برعهده دارند. نحوه کارکرد دستگاه بافت ریشه فرش مانند چرخ خیاطی می‌باشد. معمولا ریشه ها توسط دستگاه ها بافته شده و به فرش های ماشینی متصل می‌شوند.

تولید دستگاه ریشه بافی در ایران، پیشرفت بزرگی برای صنعت فرش محسوب می‌شود. زیرا پیش از این، سرعت رشد این صنعت بسیار کند بود و به علت کمبود دستگاه های پیشرفته، ریشه بافی ها با دست و سرعت کم انجام می‌شد. علاوه بر آن، پیش از این، بسیاری از ریشه های فرش به صورت آماده از کشور های مختلف وارد می شدند اما در حال حاضر از لحاظ اقتصادی این امکان وجود ندارد و تولید دستگاه ریشه بافی بهترین راه حل ممکن می باشد. ریشه نما تولید کننده بهترین دستگاه ریشه بافی در ایران است. شرکت ریشه نما، با هفت سال سابقه در زمینه تولید و فروش انواع ریشه های فرش و تولید دستگاه ریشه بافی، کیفیت را در بالاترین اولویت قرار داده و شما میتوانید با کیفیت ترین محصولات را از این شرکت خریداری کنید.

از محصولات موجود در این شرکت می‌توان به انواع ریشه های فرش از جمله ریشه های گره ای، پژ، ضربدری، ابریشمی، نگینی، زنجیری، پرده ای و… اشاره‌ کرد. علاوه بر این‌ها، از آنجایی که ریشه نما تولید کننده دستگاه ریشه بافی نیز می‌باشد، شما می‌توانید برای خرید دستگاه ریشه بافی نیز از طریق این شرکت اقدام کنید.

 

دستگاه ریشه بافی

 

 

نقاط قوت دستگاه بافت ریشه فرش

همانطور که پیش تر ذکر شد، بافت انواع ریشه فرش و پرده و بالش توسط دستگاه بافت ریشه بافی امکان پذیر می‌باشد و پس از تولید دستگاه ریشه بافی، صنعت فرش رونق چشمگیری یافته و سرعت بافت فرش بالا رفته است. در ادامه به برخی از مزایای این دستگاه ها خواهیم پرداخت.

 

بالا بردن سرعت تولید

مشخصا سرعت تولید فرش و بافت ریشه های فرش با استفاده از دستگاه ها، افزایش چشمگیری می یابد‌. در واقع با افزایش تقاضا برای تولید فرش، فرش های دستبافت کفاف تقاضای بالا را نمی‌داد و تولید فرش های ماشینی وارد این صنعت شد. فرش های ماشینی به وسیله دستگاه بافته می‌شوند و ریشه های آنها نیز با سرعت بالا توسط دستگاه بافت ریشه فرش دوخته و نصب می‌شود.

 

قابلیت بافت ریشه با انواع نخ ها

با تولید دستگاه ریشه بافی، بافت ریشه های فرش با جنس های مختلف از جمله ابریشم، ویسکوز، نخ معمولی، پلی استر و… امکان پذیر شده است و این دستگاه ها قابلیت تولید انواع ریشه های فرش را با نخ های متفاوت دارند. البته توجه داشته باشید سایز و ضخامت نخ ها باید استاندارد باشد.

نخ های اکریلیک با سیستم ریسندگی مخصوص الیاف کوتاه و نازک بافته می‌شوند، سپس با استفاده از رنگ های مناسب رنگ آمیزی و حرارت داده و سپس به قسمت بافندگی، دستگاه ها ارسال می شوند. اما نخ های پلی استر از طریق دستگاه های مخصوص ساخته  می شوند و به دو صورت مختلف و با توجه به نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شرکت های فرش ماشینی می توانند خودشان تولید کننده نخ های مخصوص ریشه فرش باشند و یا نخ را به صورت آماده خریداری کنند و با استفاده از دستگاه های مخصوص ریشه بافی را انجام دهند.

کاهش هزینه ها

استفاده از دستگاه ها در بافت ریشه، علاوه بر افرایش سرعت، باعث کاهش هزینه ها می‌شود. دوخت ریشه فرش با دست به نسبت پر زحمت تر، وقت گیر تر و مشخصا پر هزینه تر میباشد. بنابراین این دستگاه ها در کاهش هزینه نهایی فرش نیز تاثیر گذار می‌باشند.

قابلیت بافت انواع گره ها

دستگاه های ریشه بافی، قابلیت بافت طرح های مختلف را دارند و می‌توانند انواع بافت ها را از جمله زنجیری، ضربدری، دو گره، ساده و… انجام دهند. علاوه بر آن، امکان زدن گره های متفاوتی مثل دو پودی و چهار پودی را دارند. از این رو معمولا تنوع بافت های ریشه در فرش های ماشینی بالاتر است و زیبایی دو چندانی به فرش شما می بخشند‌. علاوه بر آن، این دستگاه ها نه تنها قابلیت بافت ریشه فرش های ماشینی را  دارند بلکه جهت تولید ریشه های انواع موکت، گلیم، جاجیم و‌… نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

ریشه نما ریشه نما تولید کننده ریشه فرش، با سابقه درخشان و طولانی میباشد‌. این شرکت جزو معدود شرکت هایی میباشد که موفق به تولید دستگاه ریشه بافی در کشور شده است. به همین علت به عنوان برترین شرکت در زمینه تولید و صادر فرش و دستگاه ریشه فرش شناخته شده است. برای خرید و دریافت مشاوره به وب سایت ریشه نما مراجعه کنید.

ریشه بافی دستی

تولید دستگاه ریشه بافی

مقالات مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد
logo site
ارتباط با ریشه نما

برای پیام در واتساپ یا مشاهده صفحه اینستاگرام ما
با فیلتر شکن روشن روی دکمه ها کلیک کنید.