ریشه نما
تولید و عرضه انواع ریشه فرش، پرده و پرچم
مقالات ریشه نما
پیگیری سفارش

ریشه نما:

ریشه مخصوص تابلو فرش

ریشه تابلو فرش یکی از مهمترین موضوعاتی بوده که قصد داریم در این مقاله مورد بحث قرار دهیم. انواع تابلو فرش در بازار بسیار زیاد بوده و هر کدام از آنها در سایزهای مختلف بافته می شوند. استفاده از تابلو فرش ها به دلیل زیبایی ظاهری خاصی که دارند در میان اکثر افراد رایج است. این کالای لوکس و تجملی را می توان به عنوان هدیه در مناسبت های خاص به عزیزانتان هدیه دهید. تابلو فرش به دو صورت دستباف و ماشینی تهیه شده و به همین دلیل ریشه های به کار رفته در ساخت آن از بافت و طراحی منحصر به فردی برخوردار هستند. در ادامه مقاله، اطلاعات بیشتری را در مورد ریشه مخصوص تابلو فرش و هر آنچه که باید در اینباره بدانید دراختیارتان قرار خواهیم داد.
تابلوفرش

تفاوت ریشه تابلو فرش دستباف و ماشینی

تفاوت ریشه تابلو فرش دستباف و ماشینی:

· تابلو فرش دستباف:

ریشه تابلو فرش یکی از اساسی ترین موضوعاتی بوده که به هنگام خرید این کالای ارزشمند باید مد نظر قرار دهید. فرش دستباف توسط افراد ماهر بافته می شود. به همین خاطر ریشه ها جزئی از خود فرش محسوب می شوند. در واقع ریشه های تابلو فرش دستباف در امتداد تارهای بدنه فرش توسط استادکار ماهر بافته می شود. اینکه چه نوع گره و بافتی برای ریشه های فرش به کار گرفته شود به مهارت و هنر دست استادکار بستگی خواهد داشت.

· تابلو فرش ماشینی:

ریشه تابلو فرش ماشینی با نخ مصنوعی و توسط دستگاه به ابتدا تا انتهای فرش دوخته می شود. در واقع، فرایند دوخت ریشه در این روش با دست نبوده و به وسیله دستگاه های مخصوص انجام می شود. ریشه های فرش ماشینی به طور مجزا تولید و توسط دستگاه به لبه های کناری فرش دوخته می شوند. به همین خاطر اگر به ریشه های فرش ماشینی نگاه کنید، متوجه شق و رق بودن آنها خواهید شد. در حالی که منظم بودن و آراستگی ریشه ها در فرش دستباف وجود ندارد.
تابلوفرش

ریشه تابلو فرش دستباف و آشنایی با ویژگی های آن

ریشه تابلو فرش ماشینی و راهنمای خرید آن:

شما می توانید جهت حفظ طول عمر تابلو فرش خود از ریشه های آماده موجود در بازار استفاده نمایید. خرید ریشه تابلو فرش از جمله موارد مهمی بوده که باید مورد توجه خریدار قرار گیرد. شما با تهیه ریشه های آماده فرش از قالیشویی ها یا مراکز معتبر می توانید جلوه تابلو فرش خود را چند برابر کنید. از طرفی با نصب ریشه های آماده به لبه های کناری فرش باعث ماندگاری و دوام طولانی مدت محصول ارزشمند خود خواهید شد. ریشه های آماده تابلو فرش ماشینی از جنس پنبه، ویسکوز، پلی استر و ترکیب پنبه و پلی استر بوده که استفاده از هر کدام از آنها، دوام تابلو فرش مورد نظرتان را چند برابر خواهد کرد. ریشه های آماده فرش ماشینی به صورت گره دار یا بدون گره بوده که انتخاب هر کدام از آنها به سلیقه خریدار بستگی خواهد داشت.
تابلوفرش

آشنایی با ریشه تابلو فرش و انواع آن

آشنایی با ریشه های تابلو فرش و انواع آنها:

یکی از موضوعات مهم در مورد ریشه تابلو فرش، توجه به جنس الیاف به کار رفته در تولید آن است. به طور کلی می توان گفت که ریشه های تابلو فرش از لحاظ جنس به 3 دسته، تقسیم بندی می شوند.
انواع ریشه تابلو فرش از لحاظ جنس:

  • نخ اکریلیک: ریشه فرش از جنس اکریلیک، لطافت و نرمی بالایی دارد. این جنس در مقایسه با جنس های دیگر، دیرتر کثیف خواهد شد.
  • نخ پلی استر: الیاف پلی استر جایگزین خوبی برای نخ ابریشمی بوده و از درخشندگی خاصی برخوردار است. معمولا از این جنس نخ برای ریشه تابلو فرش ماشینی استفاده می شود. از جمله مزایای مهم الیاف پلی استر می توان به دوام بالا و کیفیت فوق العاده آن اشاره نمود.
  • نخ پلی پروپیلن: یکی دیگر از الیاف به کار رفته در تولید ریشه های تابلو فرش، پلی پروپیلن بوده که تفاوت قابل ملاحظه ای با الیاف دیگر دارد. رنگ پس ندادن و عدم جذب رطوبت از جمله مهمترین مزایای استفاده از این الیاف در تولید ریشه های فرش ماشینی به شمار می رود.

لازم به ذکر است که در تولید ریشه تابلو فرش دستباف معمولا از الیاف طبیعی نظیر: پشم و ابریشم استفاده می شود. به همین خاطر است که تابلو فرش دستباف در مقایسه با مدل ماشینی در بازار با قیمت بیشتری به فروش می رسند.

آیا ریشه تابلو فرش قابل تعمیر خواهد بود؟

یکی از سوالات مهمی که به هنگام خرید تابلو فرش مطرح می شود این است که آیا ریشه های آن قابل تعویض خواهد بود یا خیر.  بعد از مدتی می توان تعمیر ریشه تابلو فرش را در مراکز معتبر انجام داد. شما به جای هزینه مجدد جهت خرید تابلو فرش دیگر، می توانید آن را جهت تعمیر به قالیشویی بسپارید. از روش های مختلفی جهت ریشه زنی فرش استفاده می کنند. اگر شما توانمندی انجام این کار را دارید می توانید خودتان دست به کار شوید. در ابتدا ریشه های از بین رفته فرش را جدا کرده و سپس ریشه های سالم را به ابتدا تا انتهای فرش با استفاده از ابزار مخصوص، متصل نمایید. معمولا این کار در قالیشویی ها برای فرش ماشینی با دستگاه مخصوص انجام می شود. اما ریشه بافی فرش دستباف با دست بوده و به صورت دو گره توسط رفوگر ماهر انجام می شود.

نتیجه گیری نهایی:

ریشه تابلو فرش از جمله مهمترین قسمت هایی بوده که وجود آن زیبایی ظاهری تابلو فرش را چندین برابر می کند. تابلو فرش را به دو صورت ماشینی و دستباف می توان در بازار یافت. ریشه های به کار رفته در تولید تابلو فرش از لحاظ نوع بافت از ویژگی های مخصوص به خود برخوردار هستند. معمولا، ریشه های فرش ماشینی در مراکز معتبر با دستگاه بافته می شود. در حالی که بافت ریشه های فرش دستباف به صورت دستی انجام می شود. تابلو فرش های موجود در بازار از لحاظ نوع بافت و طراحی از کیفیت تولیدی متفاوتی برخوردار هستند. به عنوان مثال، ریشه تابلو فرش ماشینی به طور جداگانه تولید و در کارگاه به وسیله دستگاه به لبه های کناری فرش متصل می شود. به همین خاطر است ریشه های تابلو فرش ماشینی با دستباف از لحاظ نوع دوخت و بافت، تفاوت قابل ملاحظه ای با همدیگر دارند.
برایی آشنایی بیشتر با انواع ریشهء فرش پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید

مقالات مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد
logo site
ارتباط با ریشه نما

برای پیام در واتساپ یا مشاهده صفحه اینستاگرام ما
با فیلتر شکن روشن روی دکمه ها کلیک کنید.