ریشه نما
تولید و عرضه انواع ریشه فرش، پرده و پرچم
مقالات ریشه نما
پیگیری سفارش

ریشه نما:

ریشه زنی فرش دستبافت و ماشینی

چرا ریشه زنی فرش انجام می شود؟

ریشه زنی فرش فرآیندی است که جهت ترمیم فرش صورت می گیرد. البته بهتر است که نخست با اهمیت ریشه فرش آشنا شویم.

ریشه فرش مجموعه ای از رشته نخ های به هم متصل در ابتدا و انتهای عرضی فرش می باشد. زیبایی فرش علاوه بر دارا بودن طرح و نقش های زیبا و چشم نواز به کیفیت بافت ریشه آن نیز بستگی دارد.

ریشه فرش در فرش های دستبافت قسمتی از نخ‌های آویخته شده بر دار قالی است که ابتدا برش داده و سپس جهت مقاومت بافت امتداد عرضی فرش بافته شده اند. البته در فرش های ماشینی نخ ها جزیی از بافت فرش نیستند بلکه بافت ریشه فرش به صورت مستقل از فرش بافته شده و سپس بر امتداد عرضی فرش دوخته خواهد شد.

بافت ریشه فرش به دلیل در راس بودن بیشتر در معرض کثیفی و آسیب دیدگی می باشد. به همین خاطر بسیاری از افراد جهت ترمیم بافت ریشه خود ریشه زنی را مناسب می دانند. اغلب افراد این کار را به قالیشویی ها و افراد ماهر در ریشه زنی می سپارند. ریشه زنی فرش با صرف هزینه و زمان کم انجام می شود.

همچنین در ادامه باید عنوان کرد که فرسودگی و پوسیدگی بافت ریشه تنها دلیل ریشه زنی نیست. بلکه بسیاری از افراد فقط به منظور تغییر رنگ و طرح بافت ریشه و هماهنگ سازی آن با وسایل منزل خود اقدام به ریشه زنی می کنند. همچنین ممکن است از طرح بافت ریشه فرش خود رضایت کافی را نداشته باشند و مایل به تغییر طرح بافت آن باشند. به همین منظور شما می توانید طرح بافت ریشه موردنظر خود را انتخاب کنید و آن را از شرکتی معتبر خریداری کنید. شرکت ریشه نما تولیدکننده انواع بافت ریشه فرش است که می‌توانید خرید ریشه فرش مدنظر خود را از آن انجام دهید.

 

ریشه فرش

ریشه فرش

ریشه زنی فرش دستبافت چگونه انجام می شود؟

فرش دستبافت نماد و جلوه ای از ذوق و هنر ایرانی است که حفظ بافت آن از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. ارزش فرش دستبافت با افزایش دوام و طول عمر آن بیش‌تر خواهد شد. پس بهتر است که محافظت و جلوگیری از آسیب آن را مدنظر قرار دهید. در صورتی که بافت فرش در معرض پوسیدگی و فرسودگی قرار گرفت، حتماً به فکر ترمیم آن باشید. جدا شدن نخ های بافت ریشه فرش و یا تخریب بافت آن از جمله آسیب‌های شایع به بافت ریشه فرش است. عدم اهمیت به ترمیم و تعمیر بافت ریشه فرش ممکن است موجب به تخریب و آسیب بافت کلی فرش شود. ریشه بافی اقدامی موثر جهت ترمیم بافت ریشه فرش خواهد بود. بافت ریشه فرش دستبافت از حساسیت بالایی برخوردار هستند و به دلیل ارزش مالی و معنوی بالاتر آن در صورت تخریب ریشه حتماً ریشه بافی آن را به افرادی متخصص بسپارید.

نحوه ریشه بافی فرش دستبافت به این صورت است که با نهایت دقت و ظرافت بافت معیوب ریشه از فرش جدا و سپس ریشه جدیدی به فرش بافته و دوخته خواهد شد. این نوع ریشه بافی باید با دقت و حساسیت بسیاری انجام شود. در واقع اگر ریشه بافی فرش دستبافت به درستی صورت نگیرد و قواعد و اصول ریشه بافی به کار گرفته نشود، جدا شدن گره های ریشه از فرش و به نوعی به هم ریختگی گره های فرش را به دنبال خواهد داشت.

دارکشی فرش روشی جهت ریشه زنی فرش دستبافت می‌باشد. البته بهتر است که عمل ریشه زنی و دارکشی فرش قبل از شستشوی فرش صورت گیرد. عمل ریشه زنی در فرش های دستبافت با دست انجام می‌شود. به منظور ریشه زنی اگر بافت فرش سالم باشد، دارکشی و کشش بافت فرش انجام می‌ دهند اما در غیر این صورت، دارکشی موجب تشدید تخریب بافت فرش خواهد شد.

 

ریشه دست باف
ریشه زنی فرش دستبافت

 

 

ریشه زنی فرش های ماشینی چگونه انجام می شود؟

فرش های ماشینی نیز همچون فرش های دستبافت در معرض فرسودگی و تخریب قرار دارند. البته لازم به ذکر است که عمل ریشه زنی در فرش های ماشینی به وسیله ی دستگاه های ریشه بافی انجام می شود. با استفاده از دستگاه ریشه بافی بافت ریشه به فرش ماشینی دوخته می شود. مشتری در ریشه زنی فرش های ماشینی قادر به انتخاب طرح و رنگ بافت ریشه خواهد بود. البته کارشناسان مربوطه با توجه به تجربه کاری خود شما را در انتخاب نوع ریشه راهنمایی کنند و شما در نهایت تصمیم خود را بگیرید.

باید خاطر نشان کرد که عمل ریشه فرش های ماشینی نسبت به فرش های دستبافت راحت تر است. عمل ریشه زنی در قالیشویی ها به وسیله ی دستگاهی شبیه به چرخ خیاطی انجام می شود. اگر می خواهید مقاومت بافت ریشه فرش خود را افزایش دهید، عمل دور دوزی پیشنهاد عالی برای این کار است. در هنگام تحویل فرش خود به قالیشویی برای بار اول از آن ها درخواست کنید که عمل دور دوزی ریشه های فرش شما را انجام دهند. در ادامه باید گفت که درست است که عمل ریشه زنی فرش ماشینی امری راحت است اما اگر از تخصص و توانمندی کافی بهره مند نیستید بهتر است دست به این کار نزنید و از افراد ماهر در این کار کمک بگیرید.

ریشه ماشینی

ریشه زنی فرش ماشینی

 

شرکت ریشه نما؛ شرکتی موفق در زمینه تولید انواع ریشه

ریشه فرش یکی از قسمت های مهم هر فرشی است که ظرافت و دقت در بافت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. مشتریان در هنگام خرید فرش علاوه بر زیبایی بافت فرش انتظار دارند که ریشه های فرش نیز باکیفیت و دارای رنگ ثابت باشند. به نوعی ریشه های فرش پس از استفاده و چندین بار شستشو کیفیت اولیه خود را از دست ندهند و جلای سابق خود را داشته باشند. برای همین منظور بسیاری از کارخانه‌های تولید و بافت فرش به دنبال خرید ریشه فرش از برندی باکیفیت هستند و به این خاطر ما به شما شرکت ریشه نما را پیشنهاد می کنیم.

شرکت ریشه نما با سابقه ی هفت ساله در زمینه تولید و بافت انواع ریشه همچون ریشه فرش توانسته به جایگاه خوبی در این حوزه دست پیدا کند. چرا که این شرکت کیفیت محصولات و رضایت مشتریان را سرلوحه کار خود قرار داده و سعی در استفاده از بهترین نوع دستگاه بافت انواع ریشه داشته است.

برای بهره مندی از اطلاعات بیشتر حساب ما در اینستاگرام را دنبال کنید.

مقالات مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد
logo site
ارتباط با ریشه نما

برای پیام در واتساپ یا مشاهده صفحه اینستاگرام ما
با فیلتر شکن روشن روی دکمه ها کلیک کنید.