ریشه نما
تولید و عرضه انواع ریشه فرش، پرده و پرچم
مقالات ریشه نما
پیگیری سفارش

ریشه نما:

دستگاه های بافت ریشه فرش چیست؟

آشنایی با دستگاه بافت ریشه فرش:

دستگاه بافت ریشه فرش، یکی از بهترین ابزار های تولیدی جهت بافتن و گره زدن ریشه های ابتدا و انتهای فرش ماشینی به شمار می رود. امکان گره زدن چند تایی (2 تایی، 3 تایی و 4 تایی) به وسیله این دستگاه وجود دارد. با استفاده از این دستگاه ها می توان فرایند کار را در کمترین زمان ممکن انجام داد. از این دستگاه کاربردی می توان جهت بافت ریشه های گبه، گلیم، جاجیم، موکت و حتی انواع فرش های گوشتی استفاده نمود.

آشنایی با دستگاه بافت ریشه

پس از اینکه فرایند تولید فرش ماشینی در کارگاه تولید بافت ریشه فرش به اتمام رسید، نوبت به وصل کردن ریشه های مخصوص می رسد. در پایان کار از دستگاه بافت ریشه فرش جهت گره زدن و بافت ریشه های ابتدا و انتهای فرش ماشینی استفاده می شود. به دلیل عدم وجود ماشین آلات و تکنولوژی در دوران گذشته، این کار به صورت دستی انجام می شد. اما امروزه به دلیل پیشرفت های روزافزون در صنعت نساجی، فرایند بافت ریشه فرش ماشینی با دستگاه و به صورت اتوماتیک انجام می شود.

مزایای استفاده از دستگاه بافت ریشه فرش:

امروزه، استفاده از دستگاه بافت ریشه فرش در کارخانجات بسیار رواج دارد. مزایای فراوان این دستگاه باعث شده که بتوان از آن حتی در کارگاه های کوچک و منازل استفاده نمود. از جمله مهمترین فواید استفاده از این محصول در کارگاه های تولید فرش ماشینی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

·سرعت عمل بالا:

سرعت تولید و کیفیت بافت ریشه های فرش به وسیله دستگاه بیشتر خواهد بود.

·ظرافت بالای دستگاه جهت بافت:

تولید ریشه های فرش با این وسیله مخصوص با دقت و ظرافت بیشتری انجام می شود.

·تنوع زیاد بافت:

تنوع بافت و گره به وسیله دستگاه، بسیار بیشتر خواهد بود. به همین خاطر، زیبایی ریشه های فرش ماشینی بیشتر به چشم  بیننده خواهد آمد. از جمله مزایای دیگر بافت ریشه فرش با دستگاه می توان به هزینه تمام شده بسیار پایین محصول در مقایسه با روش های دیگر اشاره نمود.

جا دارد بگوییم که این دستگاه فقط برای فرش های ماشینی کاربرد دارد. ریشه زنی فرش های ماشینی با قالی های دستباف، تفاوت قابل ملاحظه ای دارد. تمام مدل های بافت ریشه در فرش های ماشینی با دستگاه های مخصوص دوخت ریشه باید انجام شود. برای تعمیر و دوخت ریشه های فرش دستباف باید به رفوگرهای حرفه ای، مراجعه نمایید. به همین خاطر، هزینه ریشه زنی فرش های دستباف در مقایسه با فرش های ماشینی گران تر است.

با ویژگی های دستگاه بافت ریشه فرش بیشتر آشنا شویم:

امروزه با ورود انواع مختلف این دستگاه  و چرخ های خیاطی به صنعت نساجی، پیشرفت زیادی در افزایش تولید، بهبود کیفیت و کاهش هزینه ها شده است. با استفاده از این دستگاه در کارگاه های کوچک و حتی منازل می توان پروژه های دوخت را به بهترین نحو و در کمترین زمان ممکن انجام داد. شما می توانید با خرید دستگاه بافت ریشه فرش، کسب و کار کوچک خود را در این صنعت راه اندازی کنید. زیرا کارآفرینی، بهترین راه جهت کسب درآمد به شمار می رود. از جمله مهمترین ویژگی های استفاده از دستگاه جهت بافت ریشه های فرش ماشینی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مزایای استفاده از این وسیله

  • امکان تولید ریشه فرش با نخ های استاندارد
  • امکان تولید ریشه فرش با جنس های مختلف نخ نظیر: پلی استر، ویسکوز و…
  • شرایط تولید آسان ریشه فرش با طول متغیر به وسیله دستگاه
  • برخورداری از صفحه LCD لمسی جهت انجام تنظیمات مرتبط با دستگاه
  • برخورداری از تکنولوژی سوزن متحرک جهت اجرای بافت
  • قابل استفاده جهت تولید ریشه های گلیم، جاجیم، گبه، موکت و انواع فرش های ماشینی
  • امکان اجرای گره های مختلف نظیر: دو پودی معمولی، چهار پودی معمولی، چهار پودی ضربدری و…

با ویژگی های این دستگاه بیشتر آشنا شویم

ارائه خدمات ریشه زنی فرش های ماشینی در قالیشویی ها:

ریشه زنی فرش ماشینی یکی از مهمترین خدماتی بوده که توسط قالیشویی ها انجام می شود. ریشه های فرش ماشینی و دستباف از ویژگی های مخصوص به خود برخوردار هستند. دوخت ریشه به فرش های ماشینی به صورت جداگانه انجام می شود. این کار معمولا در کارگاه های کوچک و قالی شویی ها توسط دستگاه مخصوص انجام می شود. نحوه دوخت ریشه با دستگاه، ساده بوده و با ظرافت زیادی انجام می شود. در واقع، ریشه دوزی یکی از بهترین روش ها جهت محافظت از سلامت فرش به شمار می رود. از جمله مهمترین مزایای ریشه زنی فرش عبارتند از:

  • کاهش اصطکاک فرش به دلیل عوامل بیرونی
  • زیباتر نشان دادن ظاهر فرش
  • جلوگیری از سست شدن بافت فرش

شرکت ریشه نما؛ تولید کننده تخصصی ریشه و دستگاه بافت ریشه فرش:

شرکت ریشه نما، بهترین مرکز ریشه بافی فرش در کشور بوده که از اعتبار و محبوبیت ویژه ای در میان مشتریان خود برخوردار است. این شرکت، تولید دستگاه های بافت ریشه فرش را به صورت تخصصی انجام می دهد. خدمات این شرکت شامل تولید ریشه فرش و دستگاه های ریشه فرش بوده که با تلاش های چشمگیر مجموعه خود توانسته به عنوان بهترین مرکز ارائه خدمات مرتبط با فرش در کشور شناخته شود. شما می توانید در هر زمان و هر کجا که هستید، محصولات این شرکت را به صورت آنلاین سفارش دهید.

نتیجه گیری:

دستگاه بافت ریشه فرش را می توان یکی از کاربردی ترین ابزار های تولیدی جهت بافت و گره زدن دانست. از این دستگاه می توان جهت بافت ریشه های فرش ماشینی به مدل های بسیار متنوع، استفاده نمود. مزایای فراوان این دستگاه باعث شده تا استفاده از آن در کارخانجات، کارگاه های بزرگ و حتی منازل رواج یابد. از این محصول کاربردی می توان جهت بافت انواع فرش های ماشینی، گبه، گلیم و حتی جاجیم استفاده نمود. این دستگاه ها، کاملا اتوماتیک بوده و فرایند کار به وسیله آن در کمترین زمان ممکن و با ظرافت زیاد، انجام خواهد شد. این مقاله از این رو تهیه شده تا شما را با این دستگاه ها و مزایای استفاده از آنها آشنا نماییم. امیدواریم که در این زمینه اطلاعات جامع و مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

مقالات مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد
logo site
ارتباط با ریشه نما

برای پیام در واتساپ یا مشاهده صفحه اینستاگرام ما
با فیلتر شکن روشن روی دکمه ها کلیک کنید.