ریشه نما
تولید و عرضه انواع ریشه فرش، پرده و پرچم
مقالات ریشه نما
پیگیری سفارش

ریشه نما:

انواع ریشه فرش و کاربرد آنها

کاربردهای ریشه فرش، موضوع مهمی بوده که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. ریشه ها، نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت فرش داشته و به همین دلیل نیاز است که جهت نگهداری اصولی از آنها اقدامات مهمی انجام شود. فرش، یکی از گرانبهاترین و ارزشمندترین وسایلی بوده که اگر به صورت اصولی از آن نگهداری شود می توان به مدت طولانی تری از آن استفاده نمود. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد انواع ریشه فرش و کاربردهای آنها کسب نمایید با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

آشنایی با کاربردهای ریشه فرش

با کاربردهای ریشه فرش بیشتر آشنا شویم:  

کاربردهای ریشه فرش بسیار متعدد بوده و می توانید جهت مصارف دیگر از آن استفاده نمایید. امروزه می توان ریشه های فرش را به صورت آماده از قالیشویی ها و مراکز تولید کننده معتبر، تهیه کنید. اگر به هر دلیلی ریشه ها فرسوده یا پوسیده شده باشند، می توانید با در نظر گرفتن سلیقه خود بهترین مدل آن را جهت نصب مجدد به حاشیه فرش تان خریداری نمایید. حتی دیگر نیازی به سپردن فرش تان جهت تعمیر به قالیشویی نخواهید داشت.

اما سوال مهمی که مطرح می شود این است که آیا ریشه های آماده جهت استفاده برای فرش کاربرد دارد یا خیر. جهت پاسخگویی به این سوال باید بگوییم که امروزه، کاربردهای ریشه فرش به حدی زیاد بوده که می توان از آن برای موارد دیگر استفاده نمود. در ادامه شما را با کاربردهای ریشه فرش در حوزه های مختلف آشنا خواهیم کرد.

· ریشه پرده:

یکی از مهمترین کاربردهای ریشه فرش این است که می توان از آن به عنوان ریشه مخصوص پرده استفاده نمایید. ریشه پرده را می توانید پس از دوخت نهایی بر روی قسمت تاج پرده، نصب کنید. این محصول را می توانید در رنگ بندی و سایزهای متنوع به صورت اینترنتی یا حضوری از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید.

ریشه فرش

هر آنچه که باید در مورد کاربردهای ریشه فرش بدانید

· ریشه بالش و متکا:

کاربردهای ریشه فرش در صنعت نساجی، غیر قابل انکار است. از ریشه ها می توان جهت تزیین حاشیه مبل، بالش و… استفاده نمود. شما می توانید از ریشه کنار بالشت و متکا جهت طراحی و تزیین هرچه بیشتر آنها استفاده کنید. سایز و طرح های بسیار متنوع ریشه ها در بازار به حدی زیاد بوده که می توانید بهترین مدل آن را جهت تزیین حاشیه بالشت یا متکا استفاده نمایید.

· ریشه های آماده تابلو فرش:

یکی دیگر از کاربردهای ریشه، استفاده از آن در تابلو فرش می باشد. یکی از بهترین روش ها جهت تزیین بهتر و زیباتر نشان دادن تابلو فرش، استفاده از ریشه های آماده موجود در بازار است.برای تهیه ریشه تابلو فرش می توانید به مراکز معتبر یا قالی شویی ها مراجعه نمایید.

ریشه های آماده موجود در بازار، کاربردهای متعددی داشته که حتی از آنها می توان به عنوان ریشه حاشیه پرچم نیز استفاده نمود. ریشه های آماده فرش از جنس های مختلفی نظیر: پنبه، ویسکوز، پلی استر و ترکیب پنبه و پلی استر تشکیل شده که هر کدام از آنها جلوه خاص و بی نظیری به ظاهر فرش خواهند بخشید. از جمله مهمترین مزایای استفاده از ریشه های آماده فرش می توان به عدم نیاز به مرتب کردن همیشگی آنها اشاره نمود.

ریشه فرش

کاربردهای ریشه فرش و آشنایی با انواع آن

آشنایی با کاربردهای ریشه فرش و هر آنچه که نیاز است در مورد انواع آن بدانید:

تا به اینجای مقاله در مورد کاربردهای ریشه فرش توضیحات کاملی داده ایم. بافت ریشه فرش در واقع نوعی تزیین ریشه بوده که به شکل های مختلف در حاشیه فرش زده می شود. بافت ریشه هم برای فرش های دستباف و هم ماشینی کاربرد دارد. با استفاده از روش های مختلف می توان بهترین مدل بافت را برای ریشه های فرش پیاده سازی کرد. ریشه های فرش از لحاظ نوع بافت به مدل های مختلفی تقسیم بندی می شوند. بافت ریشه فرش دارای چند مزیت بوده که به مهمترین آنها در ادامه اشاره خواهد شد.

  • بافت ریشه به شکل خاص، جلوه و زیبایی بی نظیری به ظاهر فرش خواهد بخشید. به نحوی که بیننده با اولین نگاه جذب زیبایی چشمگیر آن خواهد شد.
  • با انجام بافت های مختلف دیگر نگران نامرتب بودن و بی نظمی ریشه های فرش نخواهید بود. بعد از اجرای بافت های متنوع در طرح های بسیار زیبا، شاهد نظم همیشگی ریشه ها در دسته های چندتایی کنار یکدیگر خواهید بود.
  • از جمله مهمترین مزایای بافت می توان به افزایش چند برابری مقاومت و عمر ریشه ها در برابر عوامل خارجی مختلف اشاره نمود.
  • با اجرای بافت دیگر نگران کنده شدن نابهنگام ریشه های فرش نخواهید بود.

رایج ترین بافت ریشه که به حاشیه فرش زده می شوند، عبارتند از:

  • بافت گیس: در این روش، ریشه های فرش به صورت نوار پهن در هم بافته می شوند. بافت گیس ریشه ها به صورت دسته های 3 تایی است. سپس ریشه های بافته توسط نخ پشمی رنگی بسته شده و این کار باید تا به انتها انجام شود.
  • بافت اریب: یکی از بهترین روش ها جهت بافت ریشه های فرش، روش اریب است. در این روش، ریشه های فرش از ابتدا تا انتها به صورت مورب از زیر و رو بافته می شوند. بافت های مختلفی در این زمینه وجود داشته که می توانید با توجه به هنر دست و خلاقیت خود بهترین آن را جهت محافظت از ریشه های فرش خود، اجرایی نمایید.

نتیجه گیری:

کاربردهای ریشه فرش جزو مهمترین موضوعاتی بوده که در این مقاله تا حد امکان به آن پرداخته شد. ریشه ها در واقع مهمترین قسمت فرش به شمار می روند. عوامل مختلفی بر خراب شدن یا پوسیدگی ریشه های فرش تاثیرگذار بوده که از جمله آنها می توان به روش نادرست شستشو، شوینده های نامناسب و… اشاره نمود. در این بین روش های کاربردی مختلفی وجود داشته که با اجرایی کردن آنها می توانید زیبایی ظاهر فرش را چندین برابر نمایید. بافت ریشه ها و استفاده از کاور فرش از جمله کاربردی ترین روش ها به منظور حفظ سلامت فرش به شمار می روند. ریشه آماده تنها برای فرش قابل استفاده نخواهد بود. بلکه شما می توانید از ریشه های آماده جهت تزیین بالش، متکا، تابلو فرش و… استفاده نمایید. امکان خرید ریشه (تابلو فرش، پرچم، متکا پرده) به صورت حضوری یا اینترنتی از فروشگاه های معتبر سراسر کشور وجود دارد.

مقالات مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد
logo site
ارتباط با ریشه نما

برای پیام در واتساپ یا مشاهده صفحه اینستاگرام ما
با فیلتر شکن روشن روی دکمه ها کلیک کنید.